Dosyalar
Hz. Peygamber ve Çocuk
 

Hayat Boyu İbadet



Sahabe, tabiîn ve tebe-i tabiîn döneminde yaşamış olan sufilerin öncüleri kabul edilen takva sahibi Müslümanlar, ibadet üzerinde hassasiyetle durdukları ve çok ibadet ettikleri için "ubbad" ismiyle anılmışlar. Ubbad, çok ibadet edenler demektir.

Çeşitli tabakat kitaplarına baktığımızda kendi bakışımıza göre Allah'a yakın olduğunu düşündüğümüz insanların hep çok ibadet edenler olduğunu görüyoruz. Üstelik de bunların neredeyse tamamı son derece aktif bir dünya hayatı yaşamışlar. Evlenmişler, çoluk çocuğa karışmışlar; cihad, tebliğ veya ilim amacıyla uzun seyahatler yapmışlar; insanın günlük işlerinin bile el emeğiyle saatler aldığı zor asırlarda yaşamışlar. Ama bildiğimiz formel anlamdaki ibadetleri de bir o kadar çok olmuş.

Ve bu kadar çok ibadet etmenin Allah katında mevkii daha yüksek olan insanlar tarafından yapılması da ilginç bir şey, değil mi? Bazılarının dediği gibi kul Allah’a çok yaklaşınca  kulluk vazifeleri kalkmıyormuş demek ki! Kurallar avam için değilmiş sadece!

Kalp tam anlamıyla temizlendiğinde kurallara uyma, ibadete devam etme zorunluluğu ortadan kalkıyorsa insanın "demek ki Peygamberimiz sizin kadar yükselememiş ki hayatı boyunca o kurallara uymuş, namazını kılmış, tüm ibadetlerini yerine getirmiş" diyesi geliyor.

Cenab-ı Hakk’ın Hz. Meryem’e melekler vasıtasıyla dediği gibi: Ey Meryem! Allah seni seçti ve tertemiz kıldı. Seni âlemlerin kadınları üzerine en üstün kadın kıldı. Ey Meryem! O zaman Rabbine daha çok kulluk et, rükû edenlerle, secde edenlerle beraber rükû et, secde et. (3/42-43) Bu ifadeler de insanın Allah katındaki makamı arttıkça ibadetlerinin azalmayıp aksine artacağını göstermez mi?

Farz edin ki bir meslek icra ediyorsunuz. Terzisiniz ya da ressam veya ayakkabıcı, yazar… Diyelim ki bir kurul da o mesleğin en başarılılarını seçiyor. Bu seçimde kazanan kişi “tamam artık” deyip çalışmayı bırakmalı mı? Yoksa bu mevkide durabilmek içi daha mı çok çalışmalı?

İşte ibadet de böyle bir şeydir. “Ben artık oldum” deyip bırakılacak bir şey değil.

Onun için Allah’a yakınlığı artmış olan kulların ibadetleri de artar. Ne kadar uzaksan, ibadetin de o kadar azdır.